Jul 21, 2009

KAKO IZABRATI KLIMA UREĐAJ?

   bedroom1

           Leto je u punom jeku, kao i upotreba klima uređaja. Ukoliko planirate kupovinu klime predlažemo da pročitate savete i informacije koje vam prenosimo u nastavku.

            Običnom kupcu u velikoj ponudi klima uređaja vrlo je teško izabrati klima uređaj koji će mu odgovarati za njegove potrebe. Zbog toga ćemo pokušati malo olakšati vam izbor klima uređaja i vas ukratko informisati o klima uređajima

1. Niska klasa
               U tu grupu možemo svrstati klime raznih egzotičnih i nepoznatih imena. Možemo ih kupiti za male novce po raznim trgovačkim centrima ili od trgovaca koji su nanjušili biznis sa klimama i uvezli nekoliko kontejnera koje će rasprodati, što znači će se tesko naći ikakav rezervni deo za njih. Za njih se može reći da donekle solidno hlade ali slabo ili nikako greju i u pravilu ne traju dugo. Bučne su i troše više struje (mali EER i COP) od klima iz više klase. Za bilo koji veći kvar (kompresor ili elektronika) ne isplati se popravka. Ove klime možemo preporučiti samo za nezahtevne kupce kojima je bitno samo kakvo takvo hlađenje, a grejanje imaju rešeno na drugi način.

2. Srednja klasa
                Uovu grupu možemo svrstati klime poznatijih imena koja se kod nas prodaju već par  godina i za koje se zna kako se ponašaju i nakon par godina eksploatacije. Iza njih je obično ozbiljan uvoznik koji ima i osigurane rezervne delove koji nisu preterano skupi. To su klime za kupce srednjih finansijskih mogućnosti. Ove klime dobro hlade i prilično dobro greju do 0 C. Nisu preterano bučne.

3. Visoka klasa
                  U ovu grupu spadaju isključivo Japanske klime (bez obzira u kojoj su državi bile proizvedene). Rade odlično dugi niz godina. U tom razdoblju će vam vratiti razliku uloženog između ove klase i srednje i niske zbog velike razlike između uložene i predane energije (visoki EER i COP). Izuzetno su tihe i grejanjem bez problema mogu pokriti celu godinu, pogotovo njihovi inverteri koji su tehnologija za sebe. Kupovinom ovakvih klima uređaja štedite električnu energiju, čuvate okolinu (skoro sve klime rade sa ekološkim plinom R 410a i R407 c) i imate minimalne kvarove.

LG_Art_Cool_ductless_air_conditionersKoju klimu kupiti zavisi od potreba i namena prostora?

                   Prioritet pri odabiru odgovarajućeg klima uređaja za Vaš prostor je odnos snage i efikasnosti. Dakle, što je taj odnos bolji - odnosno što je uređaj bolje odabran - to će Vaš prostor biti bolje rashlađen ili zagrejan uz minimalne troškove.
Pri odabiru klima uređaja koji će se koristiti i za grejanje potrebno je uzeti jači uređaj (za oko 30% ) nego sto nam je potreban u hlađenju. Nekvalitetniji klima uređaji, iako se pravilno uzmu u obzir svi dole navedeni kriterijumi ne mogu kvalitetno zagrijati prostor kada je spoljna temperatura oko ili ispod nule (pritom stalno rade jer ne mogu postići zadanu temperaturu troseći i veću količinu električne energije, a zauzvrat ne nudeći nikakav učinak). Stoga pri odabiru klima uređaja koji će se koristiti i u grijanju potrebno je uzeti kvalitetniji klima uređaj po mogućnosti inverter koji rade i do - 15 C spoljne temperature troseći pritom i do 40% manje električne energije nego standardni uređaji. Potrebno je obratiti pažnju i na potrosnju klima uređaja tj. na razvrstavanje prema energetskoj efikasnosti tz. EER i COP.

                      Nije svejedno koji je prostor u pitanju: kuća, stan, kafić ili velika npr. izložbenu halu. Prvo što je potrebno razmotriti je oblik objekta koji se klimatizira - npr. u stanu s mnogo soba neće biti moguće klimatizirati celi stan jednim uređajem već samo jednu ili eventualno dve sobe, dok će u manjem prostoru koji nema previše zidova jedan uređaj biti i više nego dovoljan. Bitna je i površina stakala prozora i zidova prostora - niže prostore s manje prozora mogu se klimatizirati slabijim uređajem nego one visokih zidova s mnogo prozora (poput prodajno - izložbenih prostora). Ukoliko je i frekvencija otvaranja vrata veća, biti će potrebno jačim uređajem smanjiti vrijeme ponovnog hlađenja prostora nakon zatvaranja vrata. Svaki čovjek u prostoriji isijava određenu toplinu (tijelo, disanje). Poslovne prostore s mnogo zaposlenih biće potrebno klimatizirati jačim uređajem. Na kraju, u obzir se uzimaju i objekti koji isijavaju toplinsku energiju (sijalice, vitrine, računri, mašine, televizori...) a nalaze se u prostoriji koju treba klimatizovati.

Montaža

                      Kod montaže treba obratiti pažnju na nekoliko stvari. Pozicija unutrašnje jedinice mora biti takva da ne duva u onaj dio prostora u kojem se ljudi najduže zadržavaju. Ni unutrašnja, ni spoljna jedinica ne smeju biti u ograničenom prostoru, koji bi im ometao duvanje. Za unutrašnju jedinicu nije dobro da je u nekom uskom hodniku, nasuprot drugog zida, odmah iznad nekakvog ormara ili police. Spoljna jedinica jednostavno mora biti napolju, a ne u potkrovlju, garaži ili slično. daljenost između jedne i druge jedinice treba da bude što manja, zbog potencijalnih gubitaka i opterećivanja uređaja, a za inverterske modele ne smije biti veća od desetak metara. Za skuplje klasične modele dozvoljava se i dvadesetak.

                       Treba razmišljati o odvodu kondenzata koji proizvodi unutrašnja jedinica, kad se hladimo,  odnosno spoljna jedinica kad se grijemo. S obzirom da klime uobičajeno nemaju ugrađenu pumpicu za vodu, od dna klime columbia_air_conditionersmora biti provučena cijev kojom se rešavamo kondenzata. Ta cijev mora imati konstantan pad, bez ijednog dijela koji bi predstavljao sifon u kojem bi se zadržavala voda.

                       Na kraju savet našeg GenijaEnergije: budite oprezni u korišćenju klima uređaja i potrošnji električne energije. S obzirom da slika govori više od reči prenosimo vam fotografiju jedne kolumbijske kompanije koja je sponzorisala kampanju širenja svesti i informacija o lošim aspektima korišćenja klima uređaja. Ogroman baner raširen preko jednog bloka zgrada u Kolumbiji na kome je prikazan čovek sa detetom u ruci kako se bori sa poplavom – jednom od posledica globalnog zagrevanja naše planete. Baner je načičkan brojnim klima uređajima, a moto cele akcije je “Klimatizacija doma je zagrevanje sveta”.

 

Izvor: www.dom.com.hr

No comments: